ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΚΟΠΟΙΣ ΚΤΩΝΤΑΙ...

 

Οι μαθητικές καταλήψεις εμφανίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 70 ως στήριγμα των φοιτητικών καταλήψεων ενάντια στη δικτατορία της 21ης Απριλίου. Η εποχή παρότρυνε τέτοιου είδους ενέργειες για τη διεκδίκηση δικαιωμάτων που καταπατούνταν από το τότε καθεστώς. Από εκείνη την εποχή όμως μέχρι τις σημερινές καταλήψεις έχουν αλλάξει πολλά πράγματα.

Το αριστερό κίνημα, αρχικά,  έχει σημαντικά ερείσματα στη κοινωνία, ενώ η εποχή σε καμία περίπτωση δεν υποδηλώνει τα σκοτεινά χρόνια εκείνης της περιόδου. Οι πολιτικές μεταβολές των τελευταίων χρόνων προκάλεσαν αναστατώσεις στη μαθητική κοινότητα. Η κρίση, η κυβερνώσα αριστερά και η ανάδυση του φασισμού ανακάτεψαν για τα καλά την τράπουλα. Όλο αυτό σε συνδυασμό με την ευθραυστότητα της εφηβικής ηλικίας δημιούργησαν ένα σκηνικό δημαγωγίας και κατευθυνόμενης αντίστασης.

Επανερχόμενοι στη δεκαετία του 70 ο Διονύσης Σαββόπουλος τραγουδάει: κόμμα και ρετσίνα κι άσματα επινίκια, είμαι δεκαεξάρης σας γ@μώ τα λύκεια... Ένας στίχος τόσο παλιός που αντιπροσωπεύει πλήρως την πραγματικότητα. Οι καταλήψεις για το κορωνοϊό είναι ένα ακόμα πρόβλημα του πολιτικού ιμπεριαλισμού στις σχολικές τάξεις. Ένα είδος προπαγάνδας που διαχέεται από σχολείο σε σχολείο από την αρχή της οικονομικής κρίσης και μετά. Τότε που συνδικαλιστές δάσκαλοι, κομματικοί παρατρεχάμενοι της αλλαγής και της ελπίδας, "πιπίλιζαν" τους εγκεφάλους των παιδιών.

Έκτοτε οι καταλήψεις ουδεμία σχέση έχουν με σχολικά προβλήματα, τα οποία και σαφέστατα υπάρχουν, αλλά με σκοπιμότητες έξωθεν του σχολικού περίγυρου. Υπενθυμίζω μόνο ότι μετά τις αντιδημοκρατικές καταλήψεις για τα μνημόνια, ακολούθησαν ανάλογες κινήσεις αντίδρασης και αντίστασης και για άλλα θέματα με πιο επίκαιρο αυτό της συμφωνίας των Πρεσπών. Το γεγονός πως ένας από τους πολιτικούς της χώρας έχτισε τη πολιτική του καριέρα στις καταλήψεις, η κοινωνία οφείλει να αποτρέψει να επαναληφθεί. Όταν θέλουμε μια σύγχρονη παιδεία και κατ' επέκταση ένα σύγχρονο σχολείο, η καθοδήγηση των παιδιών μας από τα δύο άκρα αποκλείουν κάθε ενέργεια εκσυγχρονισμού και ανανέωσης.

Σχόλια